Åben API


sync-illustration1sync-illustration2sync-illustration3

Åben API

I DdD ønsker vi at gøre driften af forretningen, så nem for dig som muligt. Derfor har vi i DdD´s IT-løsning til detailhandlen udviklet og implementeret en ”åben API” med den tanke at gøre det så enkelt som muligt at integrere vores løsning med andre IT-systemer.


Afhængig af, hvilket andet IT-system, du ønsker at integrere med DdD´s løsning, har vi udviklet forskellige integrationspakker, der sikrer en smidig, hurtig 2-vejskommunikation mellem de enkelte løsninger. Integrationspakkerne er:

- Kunde- / Loyalitetsklub
- Finans (Salg)
- ERP (Salg og lager)
- Web (E-handel)

Kunde-/Loyalitetsklub integration

Har du i dag eller ønsker du at implementere en kunde-/loyalitetsklub og synkronisere dine kunders data fra kasseapparatet og til loyalitetssystemet, har vi udarbejdet en speciel pakke til dette formål.

Med kunde-/loyalitetsintegrationen kan du definere følgende:
Transaktioner
Alle transaktioner på en given dag for en given butik vil være tilgængelig. Og al salgsinformation sammen med produktinformation vil ligeledes være tilgængeligt og kan synkroniseres med eget kundeklub-/loyalitetsprogram.

Transaktion per kunde
Alle transaktioner for en given kunde vil være tilgængelig og kan hjælpe med at afdække kundens købshistorik. Al produktinformation vises ligeledes og synkroniseres med eget kundeklub-/loyalitetsprogram.

Indtast kundeinformation direkte på DdD POS
Det er muligt at taste kundeinformation direkte in i DdD POS´en (via DdD´s egen kundeklubportal). På den måde kan du lagre kunders køb i fysisk butik

Synkroniser kundedata
Du kan synkronisere kundedata med eget kundeklub-/loyalitetsprogram, så du har én samlet oversigt over loyale kunder i butikken og kan trække statistik på stamdata, køb mv., såfremt kundeklubprogrammet giver mulighed herfor.

Finansintegration (Salg)

Med finansintegrationspakken får du mulighed for at trække alle salgsdata fra DdD systemet over i eget finansprogram til yderligere bearbejdning og rapportering. Salgsdata leveres i raw data og du kan definere følgende:

Transaktioner
Alle transaktioner for en given dag og given butik kan eksporteres til finansprogrammet.

Løbende transaktioner
Med løbende transaktioner, kan du vælge kun at se de transaktioner, der er foretaget siden sidste forespørgsel. Definér hvilken type transaktion og transaktionsnummer på den sidste transaktion, du har modtaget og de transaktioner, der er foretaget efter det indtastede sidste transaktionsnummer vil blive vist i finansprogrammet.

ERP integration (salg og lager)

Ønsker du at synkronisere data fra DdD systemet til dit eget ERP system, får du brug for Salgsservice og Lagerservice API´et, der giver følgende muligheder:

Import af vareartikler i DdD Back Office
Alle vareartikler importeres i DdD Back Office. Eksisterer artikelnummeret allerede, opdateres artiklen. Såfremt det ikke findes, oprettes automatisk en ny.

Transaktioner
Alle transaktioner for en given dag og given butik kan eksporteres til finansprogrammet.

Løbende transaktioner
Med løbende transaktioner, kan du vælge kun at se de transaktioner, der er foretaget siden sidste forespørgsel. Definér hvilken type transaktion og transaktionsnummer på den sidste transaktion, du har modtaget og de transaktioner, der er foretaget efter det indtastede sidste transaktionsnummer vil blive vist i finansprogrammet.

Nøgletal
API´et giver dig ligeledes mulighed for at se prædefinerede nøgletal, som:

- Antal kunder (pr. dag/butik)
- Antal enheder solgt (pr. dag/butik)
- Antal mennesker, der besøger din butik (pr. dag/butik) (kræver kundetæller installeret)
- Omsætning (pr. dag/butik)
- Antal returneringer (pr. dag/butik)
- Rabatmængde (pr. dag/butik)
- Indtjening (pr. dag/butik)
- Kassedifference v. aftenopgørelse (pr. dag/butik)

Webshop integration

Med en webshop integration, kan du sammenholde alle data fra webshop og fysisk butik i ét system. Mere specifikt vil Webshop API´et kunne give dig følgende:

Import af vareartikler til DdD Back Office
Alle vareartikler importeres i DdD Back Office. Eksisterer artikelnummeret allerede, opdateres artiklen. Såfremt det ikke findes, oprettes automatisk en ny.

Ét lager
Du kan med synkronisering af webshop og DdD system køre med ét ajourført lager i realtid.

Lægge ordrer i DdD systemet
Ordrer overføres automatisk til DdD systemet, så lageret ajourføres, når ordren er gennemført. Derudover kan du trække detaljerede rapporter på alt salg direkte i DdD Back Office.

 

Ønsker du at vide mere om muligheder for integration, er du velkommen til at kontakte os på telefon 70 22 30 10 eller via kontaktformularen her.