Hvad betyder…..

Customisation, retailtainment, gamification, omnichannel og jeg kunne blive ved….. Men hvad betyder alle de termer og kræver det alt sammen opmærksomhed i detailhandlens forretningsstrategi? Her kommer en kort forklaring på termernes betydning og hvorfor det kan være vigtige elementer i din fremtidige forretningsstrategi. Customisation Direkte oversat betyder Customisation – kundetilpasning. Ikke et nyt begreb i detailhandlen, men teknologien har gjort,

Læs mere


Digitaliseret kundeservice i butik – hvordan?

Hvordan får man lige forenet den øgede digitalisering og de mere og mere digitalhungrende forbrugere og kundeservicen i den fysiske butik? Det er i hvert fald lykkedes for flere detailhandlere, også i modebranchen – du kan læse om et par stykker af dem herunder: Hunkemöller – et digitalt univers udover det sædvanlige Hunkemöller åbnede i januar deres flagshipstore i Amsterdam

Læs mere


DdD Partnere

Jeg vil i dette blogindlæg slå et slag for vores gode og professionelle partnere, der alle bidrager til, at DdD´s kassesystem er ét af markedets bedste ”alt-i-et” systemer. Med DdD og vores partnere, er der ikke det problem, vi ikke kan løse i forhold til lagerstyring, dataindsamling, dataudtræk og kommunikation og markedsføring mod jeres kunder – uanset, om det gælder

Læs mere


NRF BIG Retail Show i New York – review

NRF BIG Retail Show NRF (National Retail Federation) holdt i januar det årlige BIG Retail Show i New York med mere end 35.000 besøgende og 510+ udstillere. Vi havde en delegation derovre for at se, hvad der rører sig på retail markedet nu og i fremtiden og har taget en snak med dem om, hvad de tager med sig hjem

Læs mere


Black Friday er det nye sorte

I forhold til sidste år, hvor ca. halvdelen af danskerne kendte til Black Friday, er det i år steget markant så det nu er otte ud af ti danskere, der har kendskab til fænomenet. Men, hvad der nok er endnu vigtigere, er, at det i år er hver femte dansker, der forventer at benytte sig af tilbud på Black Friday,

Læs mere


Det mobile Dankort – hvorfor og hvordan?

Nets havde i går inviteret integrationspartnere til informationsmøde om det mobile Dankort, der lanceres så småt her i efteråret 2016. Og hvorfor skal både forbrugere og detailhandlere nu igen forholde sig til en ny betalingsform? Ifølge Dansk Erhverv som også var repræsenteret på mødet, arbejdes der på det mobile Dankort for at sikre detailhandlere og kunder, den mest udbredte, sikreste

Læs mere


E-handlen bare stiger og stiger – også inden for tøj, sko og accessories

I en netop lanceret rapport fra DIBS Payment Services, der leverer betalingsløsninger til online butikker, spås det, at e-handlen i 2016 vil nå op på 70 mia. kr. En stigning på 20% sammenlignet med 2015. Dansk Erhverv er tidligere kommet med en udmelding om, at e-handlen i 2016 vil nå over 100 mia. kr., men uanset hvad, så er det

Læs mere


5 internationale trends i detailhandlen

I et tidligere indlæg fokuserede jeg på de mindre detailhandleres muligheder udi de sociale medier i forhold til at skabe nærværende, personlige posts. Det kan de store kæder af gode grunde ikke! (Til gengæld har de så mange andre faktorer at spille på). Men kæderne bør alligevel se på muligheder for personlige relationer/lokale tilpasninger – i hvert fald, hvis man

Læs mere


Hvordan møder du dine kunder… og hvordan sender du dem af sted?

Jeg var i weekenden i en større tøjkæde, hvor jeg blev betjent af en høflig mand. Selve betjeningen var hurtig og effektiv, så egentlig burde jeg være en tilfreds kunde, men der var dog én ting, der generede mig. Ekspedienten så mig ikke i øjnene på ét eneste tidspunkt. Det er ok, at mens, der scannes stregkoder, der lægges tøj

Læs mere


9 tips til markedsføring via sociale medier

Ifølge kommunikationsbureauet Saabo Kommunikation ved Anne-Louise Johnsen, så er mindre modebutikker slet ikke gode nok til at udnytte det potentiale, der er i brugen af de sociale medier. Konkurrencen er hård i modebranchen – specielt for mindre butikker, der ikke har samme ressourcer som de store kæder og det kræver derfor en lidt anden indsats for at nå kunderne gennem

Læs mere