DK Company

DdD Retail hjælper DK Company til hurtig integration efter opkøb

I det seneste år er en af Danmarks største modefirmaer DK Company blevet endnu større. Med opkøbene af InWear, Matinique, Part Two, Soaked in Luxury og Bon’A Parte er virksomheden nu ubestridt en af de største modekoncerner i Norden.

Efter opkøbet anvender også de tilkøbte virksomheder POS-løsningen fra DdD. Der er i løbet af halvanden måned udrullet mere end 70 kasseapparater fordelt på 5 lande.

Mettelene Boldt Engdahl, Outlet Manager og en af de ledere, der er fulgt med opkøbet, ser mange fordele i løsningerne fra DdD:

”Vi driver både egne butikker, har franchisetagere og leverer desuden til selvstændige butikker og kæder. Vi har også internet- og outletsalg. Og så er vi tilstede i flere lande. DdD´s løsninger hjælper os på alle niveauer til at have overblik, til at kunne disponere bedre og til at yde den bedste kundeservice.”

Med DdD´s løsninger kan en koncern overvåge driften i realtid og få et præcist billede af, hvad der sælger bedst og hvor.

”Der er ret store forskelle, fra by til by, i, hvad kunderne foretrækker. Ved at kunne se hvilke varer, der sælger bedst på de enkelte lokationer, kan vi f.eks. nemt flytte varer fra forretninger, hvor der er mindre efterspørgsel”, fortæller Mettelene Boldt Engdahl. ”Løsningen hjælper os til bedre disponering og den enkelte butik til bedst muligt at kunne matche sin lokale kundegruppe.”

 

Brugervenlighed

En af årsagerne til, at det har været forholdsvis nemt at få de tilkøbte butikker godt i gang med den valgte kasseløsning, skyldes brugervenligheden, mener Mettelene Boldt Engdahl:

”Det er meget nemt at anvende POS-løsningen og de forskellige funktioner. Det betyder, at personalet meget hurtigt er blevet fortrolige med systemet og anvender det fuldt ud. Skulle der være noget, man ikke husker eller forstår, er DdD´s support meget hjælpsom og samtidig tilbyder DdD E-learning, som er tilgængeligt 24/7. Alle vores medarbejdere har på forhånd gennemgået kassefunktionerne på E-learning og bruger det efterfølgende også som opslagsværk. ”

Derfor at vi er kommet godt i gang i de afdelinger og butikker, der ikke har brugt løsningen før. Og vi anvender den fulde funktionalitet. ”

Kasseterminalerne leveres med en kundeskærm, hvor kunderne ikke alene kan følge indtastninger, men også se beskeder og tilbud fra butikken.

”Med kundeskærmen og med den integrerede kortterminal går selve transaktionen meget nemmere og det medfører, at man fortsætter den gode og positive dialog med kunden og får dem sendt godt videre, i stedet for at det hele kommer til at dreje sig om transaktionen og udfordringer med betalingsterminalen. På kundeskærmen kan vi også kommunikere om kundeklub og andre tiltag i butikken. Og det er med til at styrke den positive kunderelation”, udtaler Mettelene Boldt Engdahl.


Franchisetagere

DdD løsningen er også implementeret hos franchisetagerne og giver dem en ekstra fordel.

”Mange af franchisetagerne har valgt at få back office delen med i deres løsning. Det betyder, at de får en nemmere løsning til deres egen administration, ” forklarer Mettelene Boldt Engdahl.

 

Fakturabehandling

En funktion, der i høj grad vil blive brugt i DK Companys butikker, er, ifølge Mettelene Boldt Engdahl at kunne godkende dele af en faktura.

”Vi modtager ofte fakturaer, der også omfatter varer, der først leveres senere. Med løsningen kan vi vælge at godkende enkeltposter, således at det f.eks. afspejler, hvad der rent faktisk er leveret. Og så kan vi nemt godkende betalingen for de resterende varer, når de kommer”.

DdD løsningen har været med til at bringe koncernen gennem et stort opkøb, og været en vigtig bidragyder i processen med at få forretningerne integreret og til at spille sammen. Det betyder, at DK Company på kort tid har kunnet skabe overblik og effektivitet, samt har redskaberne til at træffe de rigtige beslutninger på de lokale markeder og i de enkelte lande.

 

Om DK Company

Modevirksomheden DK Company blev stiftet af Jens Poulsen i 2001 og har hovedsæde i Ikast og blev i 2012 børsnoteret i København på Nasdaq OMX First North. DK Company omsatte i 2013 for godt 1,6 milliarder kroner med et driftsresultat på 94 millioner kroner svarende til en overskudsgrad på 5,7 procent.

I år venter DK Company at nå en omsætning i størrelsesordenen 1,7-1,8 milliarder kroner og et driftsresultat på 100-110 millioner kroner.

DK Company har i alt 18 mode-brands, herunder InWear, Matinique, Blend, b.young og Fransa. Tøjet produceres fortrinsvis i Kina, Indien og Bangladesh.

DK Company har 1.500 ansatte, inkl. de ansatte i koncernens 250 hel- eller franchise-ejede detailbutikker