Samsøe & Samsøe

Samsøe & Samsøe har anvendt POS-løsninger fra DdD Retail i mere end 10 år. I samme periode er virksomheden vokset til at være en førende detailkæde i Danmark, og har senest etableret sig i Sverige og Norge.

Økonomien i en tøjkæde hænger snævert sammen med kædens muligheder for at kunne overse og styre vigtige områder som fx:

- Kundernes efterspørgsel

- Flow af varer og kunder gennem butikken

- Tilpasning af lager

- Planlægning af bemanding

Når man som Samsøe & Samsøe tillige selv producerer varer, sælger varer som grossist, fører andre producenters produkter, ekspanderer nationalt og internationalt og driver webshop, så er der mange faktorer, man skal have til at spille sammen.


Hvad sælger hvor
Samsøe & Samsøe registrerer deres varer i DdD Retails POS-løsning. Det betyder, at man nemt kan følge, hvad der sælger hvor, både når det gælder styles og størrelser. Suppleret med DdD Retails kundetællere, ved man nøjagtigt hvor mange personer, der kommer ind i butikken og hvor mange, der køber. Med den viden kan man bedre styre bemanding og man kan identificere, hvis der er mispas mellem kunder og vareudbud, så man kan reagere herefter.

Ingen butikker er ens
Samsøe & Samsøes butikker er fordelt på butikscentre og strøg. Desuden har man egne afdelinger i stormagasiner som Magasin. Data fra POS-løsningen muliggør, at man kan skræddersy udbuddet, så det bedst matcher de aktuelle kundegrupper.

POS-løsningen er også central, når Samsøe og Samsøe åbner nye butikker. Her skaber løsningen vigtig og tidlig information om kundepræferencer og adfærd, så man kan nå at ændre og tilpasse, hvis nødvendigt.

 

Integration med øvrige forretningssystemer
Data fra POS-løsningen integreres med flere af Samsøe & Samsøes øvrige IT-systemer. Det er med til at sikre, at virksomheden kan træffe de rigtige beslutninger tidligt og på det bedste grundlag. Det betyder meget for en ekspanderede virksomhed. Jo bedre drift, jo mindre svind, og jo stærkere position, opnår virksomheden.

”Samsøe og Samsøe er et godt eksempel på, hvordan man kan styrke sin forretning ved at udnytte mulighederne i POS-løsningen. De opnår et bedre kendskab til kunder og deres præferencer og kan herudfra ramme kundernes ønsker præcis. Med integrationen til andre centrale virksomhedssystemer, optimeres produktion og drift og man høster alle fordele af sin Cross Channel strategi” fortæller Peder Falck - CEO, DdD Retail.