Normann Copenhagen

Normann Copenhagen søgte et enkelt og professionelt kassesystem og fandt det hos DdD

Normann Copenhagen er en designvirksomhed, som spænder bredt fra interiør, møbler og belysning. I 2002 lancerede Normann Copenhagen deres første produkt under selvsamme navn. Det blev hurtigt en succes og indenfor de seneste 14 år er sortimentet vokset til at omfatte ca. 1.600 varenumre som sælges til kunder i over 80 lande.

Siden 2005 har Normann Copenhagen haft en stor Flagship Store på Østerbro i København. De søgte et nyt, professionelt kasse- og back office system med netop de funktioner, de havde brug for inden for varehåndtering og integration med øvrige systemer.

Enkelhed og professionalisme

Valg af kassesystem faldt på en fuld løsning fra DdD med kasseapparat og back office. Normann Copenhagen havde undersøgt flere systemer, der ikke helt levede op til forventningerne, men efter en anbefaling, tog man en snak med DdD og det resulterede i, at DdD blev valgt som løsning til butikken. En væsentlig årsag til, at DdD er valgt, er systemets enkelhed.

Morten Toft, CFO hos Normann Copenhagen udtaler: ”I DdD´s system er der ikke en masse funktioner, som vi ikke har brug for. Det er tilpasset vores branche (beklædning, møbler og interiør) og har netop de funktioner, der gør, at vi kan tilbyde vores kunder en professionel service i vores butik”.

”Derudover kan systemet håndtere de mange varenumre, vi har. Varer opdelt på varegrupper er et must i vores virksomhed, da vi spænder bredt og oprettelse af varer inddelt i varegrupper, undergrupper og leverandører, er nemt at gå til”, fortsætter Morten Toft.

Kort projektfase

Systemets enkelhed afspejles også i leveringsfasen. Fra aftalens indgåelse og til levering, er der en meget kort projektfase. Software installeres på kassen hos DdD inden levering. Herefter kan man vælge, om systemet skal sættes op af en konsulent inklusive undervisning eller om man selv ønsker at sætte systemet op.

Normann Copenhagen har fået systemet sat op af en af DdD´s systemkonsulenter og har samme dag modtaget undervisning i kasse og back office funktioner.

”Kasseapparatet blev installeret i butikken på Østerbro i maj måned og vi har været kørende fra dag 1. Vi fik en grundig introduktion til systemet og konsulenten fra DdD tænkte hele tiden et skridt frem og kunne sætte sig ind i vores situation”, fortæller Morten Toft.

Via den indbyggede åbne API i DdD systemet, er Normann Copenhagen i gang med at få implementeret integration til ERP-systemet C5 og derudover er der endnu en butiksåbning i form af en Pop Up shop i Københavns Lufthavn, hvor Normann Copenhagen ligeledes skal have et kasseapparat installeret i en begrænset periode.

Takket været enkelheden og brugervenligheden i løsningen fra DdD, er det nemt og hurtigt at skalere systemet til at omfatte flere butikker – uanset, om det er blivende butikker eller som i Normann Copenhagens tilfælde i form af en Pop Up shop.

Chat with us x