Optimér dine salgs- og leveringskæder
Få DdD Click & Collect til din DdD løsning, og optimér dine salgs- og leveringskæder. Giv dine kunder mulighed for selv at vælge, om de vil foretage købet på webshop og få varerne leveret hjemme hos dem selv, eller om de vil hente det købte i din fysiske butik.
Kunden reserverer varen på din webshop (click) og vælger, om varen skal afhentes i butik (collect) eller sendes direkte.
Det er op til dig at bestemme, om betaling skal foretages på webshoppen eller når varerne afhentes i butik. Du kan også lade det være op til kunden selv, hvornår hun ønsker at betale.
Når en kunde ønsker at afhente en vare i butikken, sendes en notifikation direkte til kasseapparatet (DdD POS). Topmenuen på kassen vil blinke, når en ordre sendes til butikken. Herefter skal ekspedienten klikke på Click & Collect knappen og forberede ordren til kunden. Der kan printes en plukliste ved behov.
I de tilfælde, hvor en ordre skal afsendes direkte fra butikken, er det muligt at printe en adresselabel direkte fra kassen lige til at sætte på pakken.
Så længe, at du har oprettet integrationer mellem dine forskellige salgskanaler, så vil dine lagertal altid være fuldt opdaterede. Det giver også den fordel, at dine kunder, på webshoppen, med det samme vil kunne se, om varen er på lager ved det foretrukne afhentningssted.
Når du får kunderne ind i butikken (for at afhente ordren), får du muligheden for mersalg
Da kunden ved afhentning i butik, samtidig har muligheden for at prøve og at se og føle på varen, vil det minimere risikoen for returneringer. Det vil være både omkostnings- og tidsbesparende for din forretning
At kunden afhenter ordren i butikken, betyder samtidig, at du ikke har nogen omkostninger til forsendelse
Når nu kunden alligevel er i butikken, har du mulighed for lige at give dem den ekstra service, der skal til for at gøre dem til loyale kunder, der vil vende tilbage til din butik