EDI

Dataudveksling mellem dig og dine leverandører

call to action icon

Hej! Jeg kan hjælpe med at skræddersy den helt rigtige kasseløsning for dig og din virksomhed.

Tlf. 56 25 05 81

Elektronisk dataudveksling

EDI eller elektronisk dataudveksling mellem dig og dine leverandører kan have afgørende betydning for din forretning – det gælder især inden for detail.

I DdD tilbyder vi opsætning af EDI til de af vores kunder, der har behov for det. Vi arbejder sammen med den tyske virksomhed Pranke, der har mere end 20 års erfaring med EDI i detailhandlen.

Sammen med Pranke sikrer vi, at EDI bliver opsat og implementeret i DdD-løsningen. En service, der inkluderer alt fra hosting af eBiss konverter til håndtering af daglige transaktioner.

Dokumenttyper

De typiske dokumenttyper, der overføres via EDI til partnere/leverandører i modedetailbranchen, er ordrer, ordrebekræftelser, fakturaer og vare- og priskataloger. Lager- og salgsdata kan ligeledes overføres via EDI.

Hvis din leverandør understøtter EDI, kan varer importeres direkte i lagerstyringssystemet ved ankomst til lageret. Og hvis prisfastsættelse og mærkning er klaret hos leverandøren, kan varerne placeres direkte på hylderne i butikken uden at have været forbi et lager.

Læs mereLuk

Typiske moduler inkluderer

  • eBiss server og servicetjek (automatiseret eller manuelt)
  • EDI hotline (DdD support)
  • Besked- og fejlmeldinger (normalt på daglig basis inkl. dokumentation)
  • EDI partner setup og styring af lokationer
  • EDI beskedoverførsler uanset tredjeparts system (fx Mail, AS2, X400 FTP)
  • Kontinuerlig processoptimering på baggrund af dokumentation fra de ovenstående moduler
  • EDI besked tracking og overvågning

 

 

Øvrige fordele

EDI reducerer mandetimer og minimerer risikoen for fejl, da data overføres automatisk uden nogen former for manuel proces.

Du vil opleve mindre arbejde med arkivering, kopiering, modtagelse og forsendelse af mails og dine medarbejdere vil få mere tid til at sælge og servicere dine kunder, da EDI minimerer behovet for administrativt arbejde.

Ved at benytte EDI, vil du få endnu mere kontrol over lager, produktion og indkøb. På standardvarer kan du vælge automatisk at acceptere ordrebekræftelser i passende tidsintervaller eller hvis din leverandør har adgang til dine lager- og salgsdata, kan du få tilsendt bekræftelser automatisk på udvalgte varer, når lageret har nået et nærmere defineret antal.

Sidst, men ikke mindst, kan EDI bidrage til et bedre informationsflow og hurtigere rapportering til alle involverede parter på alle niveauer i din organisation – og selvfølgelig også til dine EDI partnere.

På sigt, kan EDI overførsler være begyndelsen på et langt partnerskab mellem butik og leverandør. Leverandøren sørger for et konstant og tilpasset flow af varer – mens de data, som leverandøren modtager fra butikken, giver værdifuld information til produktionsplanlægningen.

Du vil hurtigt se, at EDI overførsler vil medvirke til at reducere omkostninger til administration, ligesom det også vil medvirke til en højere lageromsætningshastighed. Salgsoptimeret sortiment og reduktion af varelager uden risiko for udsolgte standardvarer/-størrelser, frigivelse af ressourcer, der kan bruges til at yde jeres kunder en endnu bedre service, som igen kan føre til mere loyale kunder og et bedre afkast som følge af bedre konkurrencemæssige fordele vil alt sammen være yderligere fordele ved at gøre brug af EDI.

Og resultatet? Cash flow, likviditet og bruttoavance forbedres.

Læs mereLuk

Vil du vide mere om mulighederne for EDI?

Ring til os på tlf. 7022 3010 eller fremsend dine kontaktdata

Chat with us x