Omnichannel til dit POS system

Åben API sikrer hurtig og nem oprettelse af integrationer

Vi anerkender, at et velfungerende IT-system til modedetailhandlen er mere vigtig end nogensinde. Og for at få det, er det nødvendigt, at dine forskellige salgskanaler og IT-systemer taler sammen. Ellers har du ikke mulighed for at implementere en Omnichannel strategi og det har du behov for, såfremt du vil imødekomme de digitalt vidende kunders behov for at søge information “on the go”.

Omnichannel er kommet for at blive

Omnichannel handler om koordinering, at sætte kunden i centrum og at levere det budskab, der er vigtigt for din kerneforretning, til kunderne uanset, hvor de søger information om dine produkter. Og brug af flere salgskanaler – både offline og online – øger vigtigheden af at integrere og analysere data for at få fuldt udbytte af kanaler, samtidig med at give kunderne fuld gennemsigtighed på fx lagersituation.

Og ligeså vigtigt, det er at sætte fokus på salgskanaler og den information, der sendes ud til kunderne, mens man samtidig eliminerer silotankegangen. Ligeså vigtigt er det at være sikker på, at data bliver indsamlet og bearbejdet for at kunne arbejde i et Omnichannel miljø.

Salgskanaler

Detailhandlere har ofte mere end en salgskanal. Og i dag er det vigtigt at være såvel online som at have en fysisk butik for at få det fulde udbytte af markedspotentialet. Men skal du have det fulde udbytte, er det vigtigt, at der oprettes en 2-vejskommunikation mellem kanalerne. Ellers vil du ikke kunne drage fordel af de forskellige kanaler. Værste scenario kunne være, at det gav bagslag for din forretning, hvis du ikke er ordentligt forberedt og ikke formår at få dine kanaler til at “smelte” sammen.

Kunderne i dag forventer at have de helt samme muligheder uanset, om de besøger din webshop eller din fysiske butik. Der skal være gennemsigtighed på pris, men også informationsniveauet skal være ensartet uanset, hvilken salgskanal de navigerer i og endelig kræver kunderne i dag også at have fuld valgmulighed over, hvor og hvornår de vil have varerne leveret.

Lagerstyring vil blive din kernefunktion, hvis du skal lykkes med omnichannel. Fuld kontrol over dit lager, vil give dine kunder et opdateret lagertal uanset, hvilken salgskanal, de besøger din forretning i. Tilføj Click & Collect funktionen til dit system og du kommer rigtig godt fra start i din omnichannel strategi.

Data

I et konkurrencepræget marked, som detailhandel inden for mode, er du afhængig af tal og information til at styre din forretning. Du har ikke kun brug for at vide, hvordan dit lager klarer sig, det er også vigtigt for dig at kende dine kunder.

På daglig basis indsamler du en masse information som omsætningstal, indtjening, kunde- og markedsdata. Og for at kunne bearbejde alle disse data til brugbar information, er det vigtigt, at de bliver indsamlet et centralt sted via integrationer mellem de forskellige IT-systemer. I den ideelle verden burde du kun skulle tilgå ét system for at lede hele din forretning.

I DdD stræber vi efter at gøre din forretningsledelse så simpel og fleksibel som muligt. Vi integrerer via API, csv og/eller EDI til enhver tredjepartsleverandør af IT-systemer. Vi har allerede en del integrationer klar til forskellige partnere og er via den indbyggede åbne API klar til at oprette endnu flere 2-vejskommunikationsintegrationer til IT-løsninger som fx webshops, kundeklubber, rapporteringsapplikationer og økonomisystemer. Det giver dig et rigtig godt fundament til at planlægge en omnichannel strategi, der skal sikre optimering af dine e-handel, leverandør- og leveringskanaler.

Andre fordele ved at kæde forskellige IT-systemer sammen er lettere administration og en minimering af risikoen for fejl ved fx registrering ved varemodtagelse.

Nogle af vores integrationspartnere

Skal vi hjælpe dig med at komme i gang med en omnichannel strategi?

Så ring til os på tlf. 7022 3010, eller fremsend dine kontaktdata



      Chat with us x